L’Agenda de l’Octubre

Exposicions

Fins al 21 d’octubre

“Premsa de la Guerra de Successió”. A la Casa de Cultura. Organització: Associació Cultural La Festa dels Miquelets.

Fins al 17 de novembre

“Neus Català, memòria i lluita”. Inauguració el 24/10. Al Centre Cultural Cal Puigjaner. Organització: Ajuntament.

 

 

Divendres 10

Inauguració de l’exposició “Premsa de la Guerra de Successió”. A les 19 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Associació Cultural La Festa dels Miquelets.

Jornades Europees de Patrimoni. Conferència sobre la capella de Sant Jaume i la seva restauració, a càrrec de Miquel Martínez Motis. A les 19 hores, al Centre Cultural Cal Puigjaner. Organització: Ajuntament.

Visita de l’Innobus. Ets jove amb estudis universitaris? Puja a l’Innobus i coneix els reptes reals d’empreses del territori i treballa  per trobar-hi solució! Aquest programa inclou visites a empreses, formació i mentories amb especialistes en innovació i emprenedoria. A les 12:30 hores, a la Kao Corporation. Organització: Innobaix.

Dissabte 11

Festa Homenatge a les persones centenàries. A les 17:30 hores, a l’UEC. Organització: Associació Voluntaris d’Olesa.

Jornades Europees de Patrimoni. Visites guiades a la Torre del Rellotge i descoberta dels orígens d’Olesa. Cal inscripció prèvia: https://f.mtr.cool/llkuejutlm. A les 11 i a les 12:30 hores, des de la Plaça de les Fonts. Organització: Ajuntament.

Diumenge 12

X Travessa de les Tres Ermites d’Olesa de Montserrat. Activitat inclosa a les JEP (Jornades Europees de Patrimoni) 2025. Cal inscripció prèvia: https://f.mtr.cool/lkdziulmpn. Punt de trobada: Plaça Fèlix Figueras i Aragay, a les 7:30 hores. Organització: Ajuntament.

IV Jornades de recerques i divulgació de la Guerra de Successió. De 10 a 14 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Associació Cultural la Festa dels Miquelets.

41 Concurs de Teatre Amateur Vila d’Olesa: “El tràmit”, amb el grup Deixalles 81 de Sant Feliu de Codines. A les 18 hores, a l’UEC.

Dimarts 14

Activitat intergeneracional amb jocs tradicionals més berenar. A les 17:15 hores, al Casal Cívic i Comunitari Sant Bernat. Organització: Casal Cívic.

Dimecres 15

Inauguració de l’Espai de Record de Dol Perinatal al Cementiri Municipal. A les 17:30 hores, al Cementiri Municipal. Organització: Ajuntament.

Xerrada “Dona, tu mereixes amor”, a càrrec d’Encarna Delgado. A les 18 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Associació Dones i Progrés.

Dijous 16

Xerrada: “Els orígens de l’educació occidental – Grècia i Roma”, a càrrec de Jaume Farrés. A les 19 hores, a la Comunitat Minera Olesa. Organització: OlesaAteneu.

Divendres 17

Activitat amb la Cadira Joëlette. A les 17:30 hores, a l’Espai Fundació La Caixa. Organització: Ajuntament.

Hora del conte: “La reina de les neus”, a càrrec de Sherezade Bardagí. Per a nens/es a partir de 4 anys. A les 18 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Biblioteca.

La Festa dels Miquelets, en diverses ubicacions. Organització: Associació Cultural La Festa dels Miquelets.

Concert “La música dels Miquelets. Danses i marxes del segle XVIII”, a càrrec de Ministrers del Rec. A les 22 hores, a la Porta Renaixentista. Organització: Ajuntament.

Dissabte 18

La Festa dels Miquelets, en diverses ubicacions. Organització: Associació Cultural La Festa dels Miquelets.

Club lectura de Teatre: “Boira”, de Lluïsa Cunillé. Conduït per l’Ignasi Campmany. A les 11 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Biblioteca.

Xerrada: “La salut mental, una qüestió de tothom”, a càrrec dels psicòlegs Roger Ballescà i Ainhoa Castro. A les 11 hores, a la Comunitat Minera Olesana. Organització: Assotea Olesa.

Diumenge 19

41 Concurs de Teatre Amateur Vila d’Olesa: “Maria Rosa”, amb el grup ACR, de Fals Sala. A les 18 hores, a l’UEC.

La Festa dels Miquelets, en diverses ubicacions. Organització: Associació Cultural La Festa dels Miquelets.

Concert “La vie en chanson”, amb Núria Cols i David Martell. A les 18:30 hores, a la Casa de Cultura. Organització: OlesaAteneu.

Dimarts 21

XXI Jornades de Memòria i Justícia. Xerrada “Paràgraf 175. La repressió LGTBIQA+ durant el nazisme”, a càrrec d’Uriel Pujol Fernández, president de l’associació L’Atzur Montserratí. A les 19 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Ajuntament.

Hora del conte: “Litres i litres d’amor”, a càrrec de la Lidia Clua, per celebrar la setmana de la Lactància Materna. Per a infants de fins a 3 anys. A les 17:30 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Biblioteca.

Dijous 23

Conte petits lectors. A les 17:30 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Ajuntament.

Divendres 24

Club Lectura Novel·la General: “Neu de tardor” d’Irène Némirovsky, conduït per l’Oliva Serra. A les 18 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Biblioteca.

XXI Jornades de Memòria i Justícia. Inauguració de l’exposició “Neus Català, memòria i lluita” i xerrada sobre la història i la vida de Neus Català, a càrrec de la seva biògrafa, Elisenda Belenguer i Mercadé. A les 19 hores, al Centre Cultural Cal Puigjaner. Organització: Ajuntament.

Dissabte 25

Dona el millor de tu “Dona sang”. De 10 a 13 hores, al local de l’Associació de Gent Gran (Esplai d’avis). Organització: Banc de Sang i Teixits.

Taller: “Forma i deforma amb el fang”. Taller de ceràmica pels més petits amb l’Ona Boixader. Per a infants de 5 a 12 anys + famílies acompanyants. A les 11 hores, al teatre El Casal. Organització: El Casal Cultural d’Olesa.

Ball de tarda. A les 17:30 hores, a l’UEC. Organització: Espai Fundació La Caixa (l’Esplai)

20è Festival Ariadna “Lluitant es pot vèncer” pel Dia Internacional del Càncer de Mama. A les 18:30 hores, al teatre La Passió. Organització: Associació Ariadna.

Teatre professional: “Impossible”. A les 20 hores, al teatre El Casal. Organització: El Casal Cultural d’Olesa.

Diumenge 26

2a Edició Mercat del Trasto. De 8:30 a 16 hores, a la Plaça Nova. Organització: Associació de Veïns del Casc Antic.

“Swing amb Panteres Grogues”. Classe oberta de swing per a tots els nivells a càrrec de l’associació esportiva LGTBIQ+ Panteres Grogues. De 11:30 a 13:30 hores, a la Plaça de la Sardana. Organització: Ajuntament.

Cinexic: “La sopa de Pedres i altres contes capgirats”. Sessió de cinema per a infants a partir de 3 anys. A les 17:30 hores, a la Casa de Cultura. Organització: Ajuntament.

41 Concurs de Teatre Amateur Vila d’Olesa: “Records del 36”, amb el grup Inestable Ceretana, de Puigcerdà. A les 18 hores, a l’UEC.

Dimecres 29

Àgora: Teatre a Olesa. Som una vila de teatre. Algú ho dubta? Passat, present i futur del teatre a Olesa. A les 19 hores, a l’Espai Paper d’Estrassa. Organització: OlesaAteneu.

Divendres 31

Lectura i lliurament de premis del 29è Concurs de Poesia de l’Associació Voluntaris d’Olesa. A les 18 hores, a la Casa de Cultura. Organització: AVO.

 

Totes les activitats proposades en aquesta secció són enviades per les entitats i associacions organitzadores. La redacció del 08640 no es fa responsable d’alteracions dels programes o de canvis d’última hora.

Article anterior
Article següent

Comentaris

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles relacionats

Segueix-nos

1,740FansLike
2,596FollowersFollow
1,229FollowersFollow

Últimes entrades

Guaita!

Verd d’horitzó

Miratges noctàmbuls

Gent gran

Cultura

Farmàcies de Guàrdia